Monday, January 19, 2009

SPR, polis cemerlang di Kuala Terengganu: Pas - SINAR HARIAN



BANDAR MARANG- Rakyat Terengganu, khususnya para pengundi kini dilihat semakin bijak dan matang dalam memilih pemimpin yang akan mewakili suara mereka di peringkat atasan.

Ketua Dewan Pemuda Pas Kawasan Marang, Abu Bakar Mohd Salleh berkata, ia dapat dilihat melalui keputusan pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu, kelmarin.

Menurutnya, walaupun disogokkan dengan pelbagai bantuan segera dan projek pembangunan, rakyat dapat menilai dengan jelas dan tidak mengundi secara membuta tuli.

“Apa yang saya katakan kematangan ialah, mereka tidak melihat pembangunan dan bantuan sebagai penyelesaian kepada segala masalah dan keperluan mereka tetapi yang jelas, banyak lagi perkara besar dan insiden yang berlaku yang perlu diberikan perhatian oleh pemimpin.

“Pada masa yang sama, pihak berkenaan yang terlibat secara langsung dalam pilihan raya kali ini seperti Suruhanjaya Pilihan Raya dan pihak polis telah melaksanakan tanggungjawab dengan cemerlang serta masalah ‘pengundi hantu’ juga berjaya diatasi dan tiada kekecohan berlaku.

“Boleh dikatakan pilihan raya kali ini dapat dijadikan pilihan raya contoh pada masa akan datang, yang mana memperlihatkan sistem demokrasi berjalan dengan cukup baik,” katanya.

No comments:

have fun