Thursday, December 18, 2008

Penduduk gembira jambatan rosak dibaiki

Penduduk gembira jambatan rosak dibaiki


BATU CAVES - Orang ramai terutama penduduk yang sering menggunakan jambatan besar Kampung Laksmana melahirkan rasa gembira apabila jambatan yang rosak telah dibaiki kelmarin.

Seorang penduduk, K Gobiraj berkata, setelah masalah kerosakan jambatan itu disiarkan dalam Sinar Harian pada 15 Disember lalu, keesokannya (16 Disember) pihak berkenaan telah datang untuk membaiki kerosakan tersebut.

Menurutnya, tindakan pantas yang dilakukan oleh pihak berkenaan dapat menggelakkan berlakunya kejadian yang tidak diingini terutama kepada pejalan kaki dan penunggang motosikal.

“Saya berterima kasih kepada pihak yang telah mengambil tindakan segera untuk membaiki jambatan itu dan sikap sebegini perlu dicontohi,” katanya.

Beliau berkata, jambatan yang terletak di Kampung Laksmana itu, sering digunakan orang ramai kerana ia merupakan jalan alternatif ataupun laluan pintas dari Gombak ke Batu Caves.

Bagi pejalan kaki, Nurul Husna Abdul Wahab, dia sering melalui jalan itu dari rumahnya di Kampung Laksmana untuk ke tempat kerja di Wira Damai.

“Selepas ini saya tidak perlu khuatir dan risau untuk melalui jambatan itu pada waktu malan dan tindakan segera membaiki jambatan itu haris dipuji,” katanya.

Sinar Harian pada 15 Disember lalu, menyiarkan mengenai masalah jambatan rosak yang membahayakan pengguna apabila besi jambatan itu tercabut dan tidak diperbaiki.

No comments:

have fun