Thursday, December 18, 2008

Pas yakin menang

Pas yakin menang

KOTA BHARU – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yakin Pas mampu merebut kerusi Kuala Terengganu dalam pilihan raya kecil nanti walau siapa calon parti itu yang diletakkan dan tidak gentar dengan saingan UMNO atau parti bebas lain.

“Pas yakin menang… Orang Islam mesti yakin. Kita terima siapa sahaja calon yang diputuskan jawatankuasa agung mengenainya. Jika bukan Mat Sabu pun ok kerana dulu itu pandangan peribadi saya. Siapa yang dicalonkan kita sokong.

“Kita yakin kerana UMNO sedang bergelut dengan rasuah. UMNO beri rasuah salah, tak beri rasuah kalah, jadi UMNO dalam serba salah. Jadi jom sokong Pas,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco Mingguan di sini, semalam.

Menurutnya, calon parti bebas lain yang turut bersedia meletakkan calonnya dalam pilihan raya itu adalah pilihan masing-masing dan mereka bebas melakukannya tanpa sekatan.

Beliau berkata, penyebaran mengenai perpecahan berlaku dalam parti itu disifatkan sebagai andaian musuh kerana musuh kini dalam keadaan kelam kabut dan pada hakikatnya Pas berdepan UMNO dengan senang hati.

Menurutnya, diharap mereka yang terlibat dalam pilihan raya itu kelak dapat mengundi Pas kerana segala apa yang UMNO boleh buat selama ini Pas juga mampu laksanakan.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, aspek pembangunan dan menjaga kepentingan masyarakat Melayu juga mampu dilakukan parti itu.
“Contoh yang begitu baik ialah Pas Kelantan kerana masyarakat Cina dengan sukarela menubuhkan kelab penyokong Pas menunjukkan kepercayaan kepada parti ini.

“Mereka senang hati menubuhkan kelab penyokong walaupun menyedari Pas tidak mampu memberikan kemewahan dan keistimewaan lain, tetapi disebabkan menyedari kebenaran dalam perjuangan parti ini mereka sanggup berkorban,” katanya.

Nik Abdul Aziz berkata, parti itu juga mampu merobohkan benteng yang dibuat UMNO sebelum ini terhadap masyarakat Cina, India dan Melayu.

Menurutnya, tiada kelebihan di sisi Allah bagi masyarakat Melayu atau masyarakat lain kerana yang membezakannya adalah ketakwaan.




No comments:

have fun