Friday, July 3, 2009

Tahniah Kerajaan Negeri Kedah

Assalamualaikum........

Tahniah kepada kerajaan negeri kedah yang merobohkan kandang babi yang haram itu. Pada pendapat saya, tindakan itu memang wajar dan patut dibuat. Bukan sebab saya tak makan binatang itu saya setuju, tapi sebab banyak penyakit yang datang daripada binatang itu.
Kerajaan dahulu(UMNO) sepatutnya merobohkan kandang tersebut tapi mungkin takut akan masaalah yang akan dihadapi seperti pas sekarang, mereka seolah-olah buta dengan kandang tersebut.
Satu ketika kerajaan PR diselangor nak membina kandang babi moden, banyak pula suara sumbang yang membantah dengan cadangan tersebut. Kenapa dengan BN? dengki dengan kerajaan Pakatan Rakyat. Apa sebenarnya yang UMNO mahukan? nak sangat perjuangkan melayu dan bukannya agama islam? zaman ini melayu tak semestinya islam, ini salah siapa? Allah akan bertanya dengan pemimpin yang mesti bertanggungjawab tidak menjalankan tanggungjawab mereka dengan baik. apa guna kemajuan andai anak bangsa melepak terikut budaya bangsa orang lain.
Saya takut anak saya akan terpengaruh dengan budaya ini, saya tidak salahkan kemajuan tetapi kerajaan yang saya salahkan. Ingatlah Islam itu cantik dan sudah terbukti, dibuktikan oleh nabi kita sebagai petunjuk daripada Allah.

No comments:

have fun