Wednesday, December 31, 2008

AMK sedia hadapi pilihan raya Kuala Terengganu - sinar harian

SHAH ALAM – Angkatan Muda Keadilan (AMK) Selangor sudah bersiap sedia untuk membantu calon Pas bagi memenangi pilihan raya kecil Kuala Terengganu 17 Januari ini.

K:e:tua penerangannya, Mazli Saring berkata, bagaimanapun AMK Selangor hanya menggerakkan jenteranya atas kapasiti Parti Keadilan Rakyat (PKR) Negeri Selangor dan bukannya atas kapasiti AMK sendiri.

:Menurutnya, pihaknya sedang menunggu ‘lampu hijau’ dari Perhubungan Negeri untuk turun menyertai kempen pada pilihan raya.

“Kesemua pemimpin PKR negeri akan turun membantu kempen calon Pas dalam pilihanraya kali ini mengikut jadual yang ditetapkan.

“Jadual tersebut hanya akan diketahui apabila Mesyuarat Perhubungan Negeri yang akan diadakan pada minggu ini bersidang, namun yang pasti kita akan mula ke Kuala Terengganu pada 5 Januari ini sehari sebelum penamaan calon,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

Menurutnya, PKR Selangor ditugaskan untuk mendekati pengundi di beberapa Dewan Undangan Negeri (DUN) antaranya DUN Bandar, DUN Wakaf Mempelam, DUN Batu Buruk, dan DUN Ladang. Bagaimanapun kempen PKR Selangor akan lebih tertumpu di DUN Bandar yang majoriti pengundinya terdiri daripada kalangan bukan Melayu.

“Strategi kita ialah meminta pengundi berfikir mengenai apa yang Pakatan Rakyat (PR) boleh tawarkan dengan memberi contoh apa yang telah pimpinan PR Selangor lakukan untuk rakyat,” katanya.

Mazli berkata, pihaknya yakin calon Pas mampu memenangi pilihanraya pada kali ini memandangkan terdapat ahli Barisan Nasional (BN) sendiri yang tidak menyukai calon mereka, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh.

Beliau juga menyangkal dakwaan Farid bahawa pihak pembangkang tidak mempunyai isu untuk diketengahkan dalam pilihan raya kali ini.

“Kita mempunyai banyak isu, antaranya kita akan membuka mata pengundi dengan kejayaan negeri yang dipimpin PR khususnya Selangor.

“Jika mereka menggunakan isu Ahli Parlimen Kapar, S Manikavasagam ia adalah masalah dalaman parti dan merupakan isu terpinggir,” katanya.

M:enurutnya, AMK Selangor mempunyai pendirian yang sama deng:an AMK Terengganu bagi mencabar bekas Ketua AMK Pusat, Ezam Mohd Nor mengemukakan enam kotak dokumen yang didakwa mempunyai hubungkait dengan rasuah dan penyelewengan pimpinan UMNO dan BN.

“Kita cabar dia (Ezam), jika di Permatang Pauh (semasa pilihan raya kecil) dia gagal membawa kotak-kotak berkenaan kini kita mahu dia kemukakan.

“Pihak kami juga mengalu-alukan kedatangan dia berkempen untuk Wan Farid, namun pada saya dia tidak akan banyak berkempen memandangkan calon dari pembangkang adalah calon Pas dan bukannya dari PKR,” katanya.

No comments:

have fun